ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 論集
  2. 第54巻 (2007-2008)
  3. 第1号 (2007)

アドラー心理学における幼児期のライフスタイル形成

https://doi.org/10.18878/00001815
https://doi.org/10.18878/00001815
9c986966-91ca-4102-a727-1a7cd7a25810
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00005180897.pdf KJ00005180897 (1.1 MB)
神戸女学院大学研究所
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2007-06-01
タイトル
タイトル アドラー心理学における幼児期のライフスタイル形成
タイトル
タイトル The Formation of a Style of Life in Childhood
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 アドラー心理学
キーワード
主題Scheme Other
主題 ライフスタイルの形成
キーワード
主題Scheme Other
主題 創造的なちから
キーワード
主題Scheme Other
主題 優越性の追究
キーワード
主題Scheme Other
主題 共同体感覚
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 individual psychology
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 formation of the style of life
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 creative power
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 striving for superiority
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 social interest
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.18878/00001815
ID登録タイプ JaLC
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
著者名(日) 古庄, 高

× 古庄, 高

WEKO 3510

古庄, 高

ja-Kana フルショウ, タカシ

Search repository
著者名(英) FURUSHO, Takashi

× FURUSHO, Takashi

WEKO 3510

en FURUSHO, Takashi

Search repository
著者所属(日)
値 神戸女学院大学文学部総合文化学科
著者所属(英)
言語 en
値 KOBE COLLEGE
要旨(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 When we explore the development of the mental life of a child, we do not overlook the significance of objective conditions in providing possibilities and limits. Both heredity and environment influence the formation of psychic prototype of the personality. A. Adler pointed out the importance of organ inferiority which results from heredity. He emphasized the importance of birth order as one of environmental factors, too. But he found it necessary to assume the existence of another factor, the "creative power"of the individual, which enables him to seek his goal as he judges best. The creative power casts into movement all the objective conditions, a movement toward the goal which he creates in response to his environment. Every individual is regarded as a goal-directed and purposeful whole. His fictional goal is the unifying principle of personality. Thus Adler combined the holistic concept with the teleological approach, as R. Dreikurs indicated. The consistent movement toward the goal was called a style of life by Adler, which has been variously equated with the self, a man's own personality, individuality, individual form of creative activity, the whole attitude to life and others. The style of life is developed in earliest childhood and is not changed so long as the individual does not fully realize the discrepancies regarding the demands of social problems. A child, being weak, feels inferior and strives to develop along a line of direction fixed by the goal which he chooses for himself. Then it is very important that the child seeks for his superiority in increasingly useful ways. Only when the striving for superiority of the child is united with social interest, his inferiority will be compensated in any socially useful way. The purpose of education is, therefore, to increase the social interest of the child.
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00085725
書誌情報 神戸女学院大学論集
en : KOBE COLLEGE STUDIES

巻 54, 号 1, p. 59-72, 発行日 2007-06-20
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 11:39:12.347839
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3