ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 論集
  2. 第55巻 (2008-2009)
  3. 第2号 (2009)

学校におけるアドラー心理学の新しい試み

https://doi.org/10.18878/00001874
https://doi.org/10.18878/00001874
ae80069a-7544-443a-ac68-be79bd9f00d8
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00007089306.pdf KJ00007089306 (962.8 kB)
神戸女学院大学研究所
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2009-01-01
タイトル
タイトル 学校におけるアドラー心理学の新しい試み
タイトル
タイトル The New Method of Adlerian Psychology in the Classroom
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 アドラー心理学
キーワード
主題Scheme Other
主題 ポジティヴ・ディシプリン
キーワード
主題Scheme Other
主題 共同体感覚
キーワード
主題Scheme Other
主題 協同学習
キーワード
主題Scheme Other
主題 クラス会議
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Adlerian psychology
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Positive Discipline
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 social interest
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 cooperative learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 class meeting
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.18878/00001874
ID登録タイプ JaLC
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
著者名(日) 古庄, 高

× 古庄, 高

WEKO 3510

古庄, 高

ja-Kana フルショウ, タカシ

Search repository
著者名(英) FURUSHO, Takashi

× FURUSHO, Takashi

WEKO 3510

en FURUSHO, Takashi

Search repository
著者所属(日)
値 神戸女学院大学文学部総合文化学科
要旨(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 It is difficult to prepare children for responsible citizinship today, because we cannot share easily common values, common ideas, common ideals in the society of information technology. Presently our school system is confronting with a dilemma about teaching academic knowledge and the important life skills. The autocratic teacher may impose his ideas and assume the sole responsibility of making all decisions and rules for the class to obey, but the pupils themselves will not accept this kind of leadership any more. Often the teacher feels helpless and the classroom becomes chaotic. The successful formula for guiding pupils in the classroom is based on the principles of freedom and responsibility. Adlerian psychology and Positive Discipline emphasize the importance of regularly scheduled family and class meetings which teach children essential life skills, self-discipline, and cooperation. Adults turn from the system of rewards and punishments and encourage young people when they make mistakes. A set of basic concepts provided by Adlerian psychology will help us increase our understanding of children and of ourselves. Positive Discipline shows how to practice effective class meetings.
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00085725
書誌情報 神戸女学院大学論集
en : KOBE COLLEGE STUDIES

巻 55, 号 2, p. 85-96, 発行日 2009-01-20
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 11:39:14.861813
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3