@article{oai:kobe-c.repo.nii.ac.jp:00002567, author = {田岡, 千明 and TAOKA, Chiaki}, issue = {2}, journal = {神戸女学院大学論集, KOBE COLLEGE STUDIES}, month = {Dec}, note = {P(論文), この論文では、English Testing Serviceにより開発された英語ライティング指導ツール、クライテリオンで提供されている全400以上のトピックを分析する。最終的には米国の言語教育で学年ごとに求めれれている能力を特定する目的であるが、ETSによる異なるライティング様式(主張分、説明文など)に基づいたトピック分類は、一部その分類の曖昧さのために、異なる学年に渡ってのより効果的な分析を難しくしている。それゆえ、本論文では、最初の段階として、カテゴリー分けに問題があるトピックを再分類し、より合理的な分類にする。主に説明文、情報文を別のカテゴリーに分類し直すことで、ETSの9種類の分類を6種類にまとめる。, The paper analyzes more than four hundred topics in the Criterion service, an online writing tool developed by Educational Testing Service, in an attempt to identify what kinds of writing skills are required at what grades in the U.S. language education. The problem is that ETS’s categorization of topic contents, based on different modes of writing such as persuasive and expository, is not effective for comparative analyses of topics in different grades due to ambiguities in its methods. Thus, this paper recategorizes the topics with categorization problems as a first step toward effective analyses of the topics. The modification is conducted mainly by integrating expository essays and informative essays into other categories with the omission of the two categories and another, which reduces nine categories of ETS’s categorization to six categories.}, pages = {189--199}, title = {英語ライティング指導ツール、クライテリオンのトピックの再分類 : より効果的なトピック分析のために Recategorizing ETS's Griterion Topics for More Effective Topic Analyses}, volume = {62}, year = {2015}, yomi = {タオカ, チアキ} }