WEKO3
アイテム
Computerized Dynamic Assessment of L2 Reading Comprehension Ability
https://doi.org/10.18878/00005239
https://doi.org/10.18878/00005239ce2483ab-4265-424a-ab03-b6ee4f2f0f8a
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
神戸女学院大学研究所
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2016-10-06 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Computerized Dynamic Assessment of L2 Reading Comprehension Ability | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Computerized Dynamic Assessment of L2 Reading Comprehension Ability | |||||||
言語 | en | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | eng | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | ダイナミック・アセスメント | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 第二言語読解力 | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 社会文化理論 | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 指導 | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | CALL | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | dynamic assessment | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | L2 reading | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | mediation | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | sociocultural theory | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | CALL | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
ID登録 | ||||||||
ID登録 | 10.18878/00005239 | |||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||
著者 |
CARNEY, Nathaniel
× CARNEY, Nathaniel
|
|||||||
著者所属 | ||||||||
値 | 神戸女学院大学文学部英文学科准教授 | |||||||
要旨(日) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | この論文では、学習者の能力を静的結果だけで示す標準的読解力テストに加えて、補完的な評価手段としてコンピューターによるダイナミック・アセスメントの必要性を説いている。まず最初に、ダイナミック試験と静的試験の違いを分析する。そして、L1とL2のダイナミック・アセスメントの読解力テストと、現在までのコンピューターによるダイナミック・アセスメントの読解力テストについて概要を提示する。この概要の中で特に着目したのは、今までのコンピューターによるダイナミック・アセスメントで使用されてきた指導法である。特に、効果的な試験項目と理論上の指導法の両方を含むコンピューターによるダイナミック・アセスメントの必要性を重視した。この論文では、結論として、コンピューターによるダイナミック・アセスメントに関する重要事項とその解決法を提示する。 | |||||||
要旨(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | The article proposes the need for computerized dynamic assessment as a complementary assessment strategy to standardized reading comprehension tests which only offer static portrayals of learner's abilities. First, the differenses between dynamic and static tests are examined. Then, an overview of L1 and L2 dynamic reading assessments and computerized dynamic reading assessments to date is provided. Within this overview, particular attention is paid to the types of mediational prompts that have been used in computerized dynamic assessments to date. The need for computerized dynamic assessments with both valid test items and theoretically-based mediational prompts is emphasized. The paper concludes addressing concerns about computerized dynamic assessments and ways to address those concerns. | |||||||
書誌情報 |
神戸女学院大学論集 en : KOBE COLLEGE STUDIES 巻 63, 号 1, p. 13-27, 発行日 2016-06-20 |
|||||||
雑誌書誌ID | ||||||||
値 | AN00085725 |