ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 論集
  2. 第54巻 (2007-2008)
  3. 第2号 (2008)

アドラー心理学と学校教育

https://doi.org/10.18878/00001837
https://doi.org/10.18878/00001837
7d57ae3a-a648-4b3b-b32a-54ca213a8a0b
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00005180929.pdf KJ00005180929 (1.2 MB)
神戸女学院大学研究所
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2008-01-01
タイトル
タイトル アドラー心理学と学校教育
タイトル
タイトル School Education based on Adlerian Psychology
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 民主的な学級
キーワード
主題Scheme Other
主題 相互尊敬
キーワード
主題Scheme Other
主題 社会的平等
キーワード
主題Scheme Other
主題 協同
キーワード
主題Scheme Other
主題 グループ討議
キーワード
主題Scheme Other
主題 クラス会議
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 democratic classroom
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 mutual respect
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 social equality
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 cooperation
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 group discussion
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 class meeting
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.18878/00001837
ID登録タイプ JaLC
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
著者名(日) 古庄, 高

× 古庄, 高

WEKO 3510

古庄, 高

ja-Kana フルショウ, タカシ

Search repository
著者名(英) FURUSHO, Takashi

× FURUSHO, Takashi

WEKO 3510

en FURUSHO, Takashi

Search repository
著者所属(日)
値 神戸女学院大学文学部総合文化学科
著者所属(英)
言語 en
値 KOBE COLLEGE
要旨(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Even though school education in Japan has been confronted with many difficulties, we cannot find a new step in the right direction. Parents want their children to make progress with achievement and to go to famous university, but many students lose their eagerness for study. We cannot get a clue to resolve such a lot of problems as bully, absence from school, disobedience, refusing to learn, disturbance of lessons, temper tantrum and so on. A. Adler said that the school has always tried to educate individuals according to what the times and the rulers demanded. That is to say the school has the responsibility of preparing the child's adjustment to social life. Today in accordance with the changing social ideal the school must change its autocratic ways and try the democratic approach. But teachers have not been trained to teach the skills of living in a democracy. They have not been taught democratic leadership, neither. This ignorance seems to be the cause of most of the chaos in our schools. The theory and practice grounded on Adlerian psychology will show us how to establish a democratic classroom. The principle underlying a democratic classroom implies that there should be mutual respect and social equality. Mutual respect means treating every person with respect and is based upon acceptance of the equality of human beings. To live as equals with our fellow humans, we must cooperate with them. Children need training in cooperative techniques because when they first come to school, they are better prepared for competition than for cooperation. The teacher may start with a group discussion about what democracy is and lead the pupils to realize that democracy implies shared responsibility, shared decision making, and cooperation. Group discussions and class meetings are the means by which children can integrate themselves into the class as a unit with status, responsibility, and active participation.
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00085725
書誌情報 神戸女学院大学論集
en : KOBE COLLEGE STUDIES

巻 54, 号 2, p. 139-152, 発行日 2008-01-20
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 11:39:13.180027
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3