WEKO3
アイテム
生き物から学ぶ
https://doi.org/10.18878/00002251
https://doi.org/10.18878/00002251fb686ab9-a8e0-492a-a8b9-69d3652c073e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
神戸女学院大学
女性学インスティチュート |
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2002-03-01 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 生き物から学ぶ | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Animal Life and Excellence | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.18878/00002251 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
記事種別(日) | ||||||
値 | 研究ノート | |||||
記事種別(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Note | |||||
論文名よみ | ||||||
その他のタイトル | イキモノ カラ マナブ | |||||
著者名(日) |
川合, 真一郎
× 川合, 真一郎 |
|||||
著者名(英) |
KAWAI, Shinichiro
× KAWAI, Shinichiro |
|||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 神戸女学院大学人間科学部人間科学科 | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Kobe College, Department of Human Sciences | |||||
要旨(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | The distinction between man and other animals is generally believed to be in the use of fanguage and tool.Is it true? Chimpanzees break off branches, process them to a suitable form and use them to catch white ants.They also use stone imolement to strike coconut seeds to pieces.There are many different kinds of ways to communicate with each other in the animal world.In this paper, the suthor describers interesting and excellent aspects of animal behaviora with special reference to the exchange of information.The animals snd topics to be taken up here are as followes;chimpanzees using tools, bird songs and their dialects, dancing honeybeens, jumping whale, the echolocation of dolphins and bats, the allelopathie of silkworms and leaves of mulberry trees, and the pheromone of ants and cockroaches. | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10066294 | |||||
書誌情報 |
女性学評論 en : Women's studies forum 巻 16, p. 43-87, 発行日 2002-03 |