ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 女性学評論
  2. 第18号 (2004)

QUO VADIS, DOMINA? : フェミニズム美術史・ジェンダー批評についての覚書

https://doi.org/10.18878/00002291
https://doi.org/10.18878/00002291
353eb83a-f71f-46f5-9ddc-fc77ac7f989d
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004040956.pdf KJ00004040956 (712.1 kB)
神戸女学院大学
女性学インスティチュート
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2004-03-31
タイトル
タイトル QUO VADIS, DOMINA? : フェミニズム美術史・ジェンダー批評についての覚書
タイトル
タイトル QUO VADIS, DOMINA? : A Note on Feminist Art History & Gender Criticism
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.18878/00002291
ID登録タイプ JaLC
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
記事種別(日)
値 研究ノート
記事種別(英)
言語 en
値 Notes
論文名よみ
その他のタイトル QUO VADIS, DOMINA フェミニズム ビジュツシ ジェンダー ヒヒョウ ニ ツイテ ノ オボエガキ
著者名(日) 浜下, 昌宏

× 浜下, 昌宏

WEKO 5905
CiNii ID 1000060208577
KAKEN-研究者検索 60208577

浜下, 昌宏

ja-Kana ハマシタ, マサヒロ

Search repository
著者名(英) HAMASHITA, Masahiro

× HAMASHITA, Masahiro

WEKO 5905
CiNii ID 1000060208577
KAKEN-研究者検索 60208577

en HAMASHITA, Masahiro

Search repository
著者所属(日)
値 神戸女学院大学文学部総合文化学科
要旨(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 What do feminist art historians and gender critics intend to do? What will become of their activities in the future? Considering their development, we can detect three stages. The first can be called complementary one, that is, the claim of fair treatment of female artists in art historiography. Feminist art historians have made the greatest efforts to excavate women artists hidden or neglected deeply in history; most of them were, according to the claim, disregarded by male art historians. The second stage is that of disclosure, to expand historical topics discussed in the discipline of art history: those topics relating to motifs and subjects in terms female figures, e.g. Eve, Maria, Susanna in holy scriptures, and Venus, Diana in Greek myths. Also social problems around women, depicted in pictures such as the works in the Victorian Age, have been picked and treated to reveal the gaze and violence under the patriarchal system. Then, after "the complement" of the first stage and "the disclosure" of the second, the third stage may be that of challenge and confrontation against patriarchal regime all over not only in the art historians' society but also in society in general. The development of feminist art history and gender criticism has been mostly based on "constructivism", i.e. theoretical armament in defense of the rights, position and claim on the side of women.
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10066294
書誌情報 女性学評論
en : Women's studies forum

巻 18, p. 101-115, 発行日 2004-03-31
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 11:35:38.526840
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3