WEKO3
アイテム
A Review of the Listening and Pronunciation Website EnglishCentral
https://doi.org/10.18878/00002496
https://doi.org/10.18878/00002496749068dc-13bd-4d93-9c8b-6540d1aff449
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
神戸女学院大学研究所
|
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2016-01-28 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A Review of the Listening and Pronunciation Website EnglishCentral | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A Review of the Listening and Pronunciation Website EnglishCentral | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | CALL | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | listening | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | pronunciation | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | motivation | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | speech recognition | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.18878/00002496 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
著者名(日) |
BALLOU, Kevin
× BALLOU, Kevin |
|||||
著者名(英) |
BALLOU, Kevin
× BALLOU, Kevin |
|||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 神戸女学院大学 共通英語教育研究センター | |||||
要旨(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | この論文は、リスニングと発音練習サイトEnglishCentralについての考察である。初めに学習者が使用出来る主要な機能を要約した後、これらの機能を様々な角度から検証し、語学習得、語彙学習、復唱、注意力や意欲に関する先行研究と最近の主要な論考を参照しつつ、その長所と短所について評価する。総合的に見れば、このウェブサイトは、語学学習者に対して、有効な手段と共によく整備されたリスニングに教材を提供していると言える。しかし、今後の実験に基づいた研究により、このウェブサイトの一番効率的な使い方を確立する事と、語学学習の為のその他の方法とこのウェブサイトの有効性を比較することが必要である。 | |||||
要旨(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This paper reviews the popular listening and pronunciation website EnglishCentral. After first providing an overview of the main features available to learners, the author evaluates the strengths and weaknesses of various aspects of the acivities offered by consulting previous research and current principles related to language acquisition, vocabulary learning, shadowing, attention, and motivation.Overall, the website provides a well-organized library of listening material paired with useful tools for language leaners. However, further empirical research needs to be carried out to determine the best practices for using the website and to compare the tasks offered with alternative approaches to lanfuafe study. | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00085725 | |||||
書誌情報 |
神戸女学院大学論集 en : KOBE COLLEGE STUDIES 巻 62, 号 1, p. 13-20, 発行日 2015-06-20 |