WEKO3
アイテム
What is the Most Effective Approach to Improve Students' TOEIC Scores?:Comparing and Analyzing TOEIC Scores of Students Taking Weekly Study Sessions and Those Taking One-Day and/or One-Week Intensive TOEIC Study Sessions
https://doi.org/10.18878/00002523
https://doi.org/10.18878/00002523187cffa1-8cdb-4144-81f1-141e7d7e8db2
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
神戸女学院大学研究所
|
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2016-01-28 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | What is the Most Effective Approach to Improve Students' TOEIC Scores?:Comparing and Analyzing TOEIC Scores of Students Taking Weekly Study Sessions and Those Taking One-Day and/or One-Week Intensive TOEIC Study Sessions | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | What is the Most Effective Approach to Improve Students' TOEIC Scores?:Comparing and Analyzing TOEIC Scores of Students Taking Weekly Study Sessions and Those Taking One-Day and/or One-Week Intensive TOEIC Study Sessions | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | TOEIC指導 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | スコアアップ | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 集中講座 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 補修 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | TOEIC preparation | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | TOEIC score inprovements | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | intensive study sessions | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | weekly study sessions | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.18878/00002523 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P(論文) | |||||
著者名(日) |
下村, 冬彦
× 下村, 冬彦 |
|||||
著者名(英) |
SHIMOMURA, Fuyu
× SHIMOMURA, Fuyu |
|||||
著者所属(日) | ||||||
値 | 神戸女学院大学共通英語教育研究センター | |||||
要旨(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 文科省の行動指針に基づく「英語が使える日本人」育成の必要から、学生の英語運用力を上げ、TOEICスコアアップを目指す大学が増えている。本学では、共通英語教育研究センター設置に伴う英語教育充実の一環として、2015年度より、TOEIC対策の各種講座を実施している。本研究では同レベルの教材と授業内容で授業を行った場合、週1回90分の授業を10週に渡って行う場合と、TOEIC形式での模試を2時間行い、その後昼食休憩と4時間の解答解説を挟む集中講座形式のTOEIC対策の授業を1回行う場合と、同形式の授業を1週間続けて行う場合との3つの異なる講座を通じて、どのくらいのスコアを保持している層がどのようにスコアを伸ばす傾向があるのかを分析し、どのレベルの学習者にどのようなTOEIC対策を行うことが効率よく順調なスコアアップにつなげてゆけるかを比較、検証、分析した。 | |||||
要旨(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | In response to changes in MEXT’s English education policies, many universities in Japan have started providing TOEIC preparation classes to help students raise their TOEIC scores. Here at Kobe College, the Center for English Education and Research is responsible for providing required TOEIC preparation classes as well as TOEIC study sessions for those interested in preparing themselves for TOEIC in addition to their regular classes. The author has taught 3 different types of TOEIC preparation study sessions so far, and this research explores and analyzes how these seminars influence students’ score improvements, particularly focusing on which types of preparation study are most helpful for those already attaining certain ranges of TOEIC scores. | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00085725 | |||||
書誌情報 |
神戸女学院大学論集 en : KOBE COLLEGE STUDIES 巻 62, 号 2, p. 179-188, 発行日 2015-12-20 |