ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 論集
  2. 第63巻 (2016)
  3. 第1号

Analyses of Skill Development through Essay Writing on Criterion Topics

https://doi.org/10.18878/00005245
https://doi.org/10.18878/00005245
29b2b830-fdbc-4449-b20b-db7813db6ece
名前 / ファイル ライセンス アクション
201606_176-09.pdf 201606_176-09 (826.5 kB)
神戸女学院大学研究所
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-10-06
タイトル
タイトル Analyses of Skill Development through Essay Writing on Criterion Topics
タイトル
タイトル Analyses of Skill Development through Essay Writing on Criterion Topics
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 Criterion
キーワード
主題Scheme Other
主題 ライティング能力
キーワード
主題Scheme Other
主題 能力開発
キーワード
主題Scheme Other
主題 想像力
キーワード
主題Scheme Other
主題 説得力
キーワード
主題Scheme Other
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Criterion
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 writing skills
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 skill development
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 imaginativeness
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 persuasiveness
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.18878/00005245
ID登録タイプ JaLC
著者 田岡, 千明

× 田岡, 千明

田岡, 千明

ja-Kana タオカ, チアキ

en TAOKA, Chiaki

Search repository
著者所属
値 神戸女学院大学共通英語教育研究センター専任講師
要旨(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 本論文では、English Testing Serviceにより開発された英語ライティング指導ツール、Criterionで提供されているトピックを分析する。第一にトピックが個人的・社会個人的・社会的なものであるかによって分類し、第二にそれぞれのトピックがどのような作文能力とそれに関連した能力を開発しようとしているかという観点から分析する。分析の結果、(1)学年が上がるにつれ、個人的なトピックから社会的なトピックへ、そして日常的な事柄に関する観察力から社会的な問題に関する観察力へと焦点が変わっていること、(2)小中高校では、想像力、創造力、感情的描写力、知覚的描写力、修辞的な言語能力の発達に重きをおいていること、(3)大学では説得力に重きをおくため、理由説明力、因果関係分析力、比較分析力に重きが置かれていること、(4)利点分析は大学のビジネス分野で主にみられること、(5)大学準備レベルでは人生経験について深く考えさせていること、(6)大学・GRE レベルでは哲学的思考力を鍛えようとしていることがわかった。さらに、自分を特定の相手に対して売り込む能力やイニシアティブをとる能力を鍛えるトピックの存在にも言及する。
要旨(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The paper analyzes essay topics in the Criterion service, an online writing tool developed by Educational Testing Service, by categoraizing them into the personal, socio-personal, or social categories and identifying what writing skills and related abilities are required in each essay topic, in order to find out how these skills and abilities are developed though writing on Criterion essay topics. The analysis offers the following six findings:(1)there is a shift in focus from personal topics to social topics with the advancement of students' grades, as well as a shift on observational abilities from awareness of daily occurrences to that of social phenomena, (2) there is a focus on developing imaginativeness,creativity,emotional description, and perceptual desciption,rhetorical abilities in pre-college education, (3) abilities of explaining reasons, cause-effect analysis, and comparative analysis are focused in college-level education,which emphasizes in essay writing, (4) merit analysis is emphasized at college business-focused levels, (5) students are encouraged to philosophize about their life through reflections on their life experiences at the college preparatotory level, and (6) students are encouraged to develop their abilities in philosophical thinking for value judgment at college levels and GRE levels. In addition, it points out the two notable characteristics of essay topics in Criterion: the presence of essay topics designed to develop students' abilities to assert themselves to a specific target, and the presence of essay topics designed to develop leadership abilities in students.
書誌情報 神戸女学院大学論集
en : KOBE COLLEGE STUDIES

巻 63, 号 1, p. 99-111, 発行日 2016-06-20
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 11:24:14.924197
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3