ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 論集
  2. 第63巻 (2016)
  3. 第2号

英語コミュニケーションクラスにおける一ろう学生のケーススタディ

https://doi.org/10.18878/00005271
https://doi.org/10.18878/00005271
677681d6-d7e6-4133-85c4-df32ac17a12e
名前 / ファイル ライセンス アクション
201612_177-02.pdf 201612_177-02 (692.3 kB)
神戸女学院大学研究所
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-01-26
タイトル
タイトル 英語コミュニケーションクラスにおける一ろう学生のケーススタディ
タイトル
タイトル A Case Study of a Deaf Learner in an English Communication Class
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 語学教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 特別教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 ろう者教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 包括教育
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 language education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 special education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 deaf education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 educational inclusion
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.18878/00005271
ID登録タイプ JaLC
著者 BALLOU, Kevin

× BALLOU, Kevin

BALLOU, Kevin

Search repository
著者所属
値 神戸女学院大学共通英語教育研究センター
要旨(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 本ケーススタディの目的は、日本の大学で英語コミュニケーションを履修した一ろう学生の体験を記録することである。対象者には、一学期間の授業中に直面した、ろう者ならではの問題について、感じたことを日記に書き留めてもらった。対象者は、履修期間中、ボランティアのノートテイカーなど様々なサポート制度の支援を受けながら、聴者に交じって会話やディスカッションを伴う作業も含めすべての活動に参加した。日記には、授業中の体験や不安に思ったことに加え、教員やクラスメートとコミュニケーションを取るための改善策が記されている。本稿では、教員およびノートテイカーの感想や意見を踏まえながら対象者の感じたことを検討し、語学の授業において、特別なニーズを持つ学生をよりよくサポートするための方策を追究してゆきたい。
要旨(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of this case study was to document the experiences of a deaf learner, while she was studying in an English communication course at a Japanese university. The subject was asked to keep a journal of her reflections about the unique challenges that she encountered over the course of one semester. During the class she participated in all class activities along with her hearing calssmetes, includeing communicative conversation and discussion tasks,while utilizing the help of volunteer note-takers and various other support strategies. In her journal, she writes about her experiences, shares the anxiety she felt, as well as offers suggestions for improving communication with her teacher and classmates. Her reflections are discussed along wiith observations and comments from her teacher and note-taker with hopes of providing insight into better ways to support students with special needs in a language classroom.
書誌情報 神戸女学院大学論集
en : KOBE COLLEGE STUDIES

巻 63, 号 2, p. 1-11, 発行日 2016-12-20
雑誌書誌ID
値 AN00085725
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 11:56:06.565782
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3