ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 教職センター研究紀要
  2. 第1巻(2018)
  3. 第1号

19世紀中期までの英国女性教育論の展開と女性の自律について(1)

https://doi.org/10.18878/00005553
https://doi.org/10.18878/00005553
55ecd1a5-6703-4bf8-80be-dd36801940bd
名前 / ファイル ライセンス アクション
tec0101_005.pdf tec0101_005 (558.5 kB)
神戸女学院大学教職センター
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-12-21
タイトル
タイトル 19世紀中期までの英国女性教育論の展開と女性の自律について(1)
タイトル
タイトル Advocacies of Education for Women in England up to the Mid-19th Century and Women's Autonomy (1)
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 19世紀中期までの英国女性教育論
キーワード
主題Scheme Other
主題 メアリー・アステル
キーワード
主題Scheme Other
主題 ハンナ・モア
キーワード
主題Scheme Other
主題 ジョン・フレデリック・モーリス
キーワード
主題Scheme Other
主題 女性の自律
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Advocacies of Education for Women in England up to the mid-19th Century
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Mary Astell
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Hannah More
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 John Frederick Maurice
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 women's a autonomy
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.18878/00005553
ID登録タイプ JaLC
著者 溝口, 薫

× 溝口, 薫

溝口, 薫

ja-Kana ミゾグチ, カオル

Search repository
著者所属
値 神戸女学院大学文学部英文学科教授
要旨(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of this paper is to survey several important advocacies of education for women up to the mid-19th century in England in order to offer a historical and cultural perspective on literature and culture of those times. While delineating their arguments for education for women, this survey traces some aspects of the arguments in common, for they eventually stimulated early feminists to form a movement for higher education open to women during the latter half of the century. The paper consists of two parts (1) and (2). In the first part, the advocacies made by Mary Astell, Hannah More and James Frederick Denison Maurice are examined. Although they had different ideas about education for women, they shared a deep concern about developing women's mental and moral autonomy trusting women's intelligence. In the second part, the advocacies made by Hannah More, George Eliot who discussed the arguments of Mary Fuller and Wollstonecraft, and James Stuart Mill are examined. Unlike the former advocates, these feminists were not educators themselves, but defended education freely open to women, based on the idea of diversity of women's abilities equal to men's. They also stressed women's mental and moral autonomy developed through education as a crucial factor to form a better relationship with men. They insisted on such education for women not only for their own well-being but for better mental welfare and interrelationships in the whole society, the state of which they said it would take a long time but would be attainable.
書誌情報 神戸女学院大学教職センター研究紀要
en : Journal of Center for Teacher Education, Kobe College

巻 1, 号 1, p. 39-46, 発行日 2018-01-31
出版者
出版者 神戸女学院大学教職センター
著者版フラグ
値 publisher
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 11:36:15.376969
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3