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アイテム
緊急通信の心理学 ─119番通報で、通報者と通信指令員はどのように コミュニケーションを行うのか?─
https://doi.org/10.18878/00006235
https://doi.org/10.18878/00006235abc59f12-609b-46bd-9250-f81cef53e122
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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神戸女学院大学大学院人間科学研究科
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||||||
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公開日 | 2023-06-12 | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | 緊急通信の心理学 ─119番通報で、通報者と通信指令員はどのように コミュニケーションを行うのか?─ | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | Psychology of emergency communication: How do citizens and dispatchers communicate with each other when making emergency phone calls? | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 緊急通信 | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 電話 | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 119番 | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 通信指令 | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | emergency communication | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | telephone | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 119 call | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 119 dispatcher | |||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||||||
ID登録 | 10.18878/00006235 | |||||||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||||||
著者 |
木村, 昌紀
× 木村, 昌紀
× 塩谷, 尚正
× SHIOTANI, Takamasa
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著者所属 | ||||||||||||||||||
値 | 神戸女学院大学人間科学部 | |||||||||||||||||
著者所属 | ||||||||||||||||||
値 | 京都橘大学健康科学部 | |||||||||||||||||
要旨(英) | ||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||
内容記述 | We focused on the psychology of communication when making emergency phone calls. First, we have described the current situation related to 119 calls, or emergency calls, in Japan. Next, the structure and function of emergency communication are discussed from the perspective of psychology. Finally, we have strongly emphasized the critical need for empirical research on 119 calls. |
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書誌情報 |
ヒューマンサイエンス 巻 19, p. 9-16, 発行日 2016-03-31 |
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出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | 神戸女学院大学大学院人間科学研究科 | |||||||||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||||||||
値 | publisher |