ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 女性学評論
  2. 第29号 (2015)

高校日本史で女性の歴史をどのように教えるか?

https://doi.org/10.18878/00002487
https://doi.org/10.18878/00002487
b1bd555e-84da-4d1f-8114-5d09e968dd8d
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00009771180.pdf KJ00009771180 (682.2 kB)
神戸女学院大学
女性学インスティチュート
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-03-01
タイトル
タイトル 高校日本史で女性の歴史をどのように教えるか?
タイトル
タイトル How Do I Teach Women History in Japanese High Scholls?:The Study of Modern History
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 高等学校
キーワード
主題Scheme Other
主題 日本史
キーワード
主題Scheme Other
主題 近現代史
キーワード
主題Scheme Other
主題 女性
キーワード
主題Scheme Other
主題 ジェンダー
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 high school
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Japanese history
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 modern history
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 women
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 gender
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.18878/00002487
ID登録タイプ JaLC
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
記事種別(日)
値 論文
記事種別(英)
言語 en
値 Article
論文名よみ
その他のタイトル コウコウニホンシデジョセイノレキシヲドノヨウニオシエルカ?
著者名(日) 河西, 秀哉

× 河西, 秀哉

WEKO 5758
CiNii ID 9000017284019
KAKEN-研究者検索 20402810

河西, 秀哉

ja-Kana カワニシ, ヒデヤ

Search repository
著者名(英) KAWANISHI, HIDEYA

× KAWANISHI, HIDEYA

WEKO 5758
CiNii ID 9000017284019
KAKEN-研究者検索 20402810

en KAWANISHI, HIDEYA

Search repository
著者所属(日)
値 神戸女学院大学文学部
著者所属(英)
言語 en
値 Department of Intercultural Studies, Kobe College
要旨(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 This paper considers how history relating to women is taught in Japanese high schools. Based on my examination of eight textbooks that were created in line with the newly revised (March 2009) curriculum guidelines, I show how women's issues are covered. In particular, this paper focuses on modern history.Compared to the textbook of Japanese History B, the Japanese history A textbook covers a variety of women. The way women are covered also differs for each textbook.In teaching practice, I set as a theme the consideration of employment and family problems during the High Economic Growth Period. In this way, it is possible to see history from both the male and female points of view. I also discuss history, which makes students think about living in the present, by covering the diverse forms that various sexualities may take.
要旨(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 This paper considers how history relating to women is taught in Japanese high schools. Based on my examination of eight textbooks that were created in line with the newly revised (March 2009) curriculum guidelines, I show how women's issues are covered. In particular, this paper focuses on modern history.Compared to the textbook of Japanese History B, the Japanese history A textbook covers a variety of women. The way women are covered also differs for each textbook.In teaching practice, I set as a theme the consideration of employment and family problems during the High Economic Growth Period. In this way, it is possible to see history from both the male and female points of view. I also discuss history, which makes students think about living in the present, by covering the diverse forms that various sexualities may take.
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10066294
書誌情報 女性学評論
en : Women's studies forum

巻 29, p. 119-133, 発行日 2015-03
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 11:30:37.679176
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3