ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 論集
  2. 第62巻 (2015)
  3. 第2号

英語ライティング指導ツール、クライテリオンのトピックの再分類 : より効果的なトピック分析のために Recategorizing ETS's Griterion Topics for More Effective Topic Analyses

https://doi.org/10.18878/00002524
https://doi.org/10.18878/00002524
6fc6dbd0-368c-4385-b65f-a9db5289fa24
名前 / ファイル ライセンス アクション
201512_175-14.pdf 201512_175-14 (610.3 kB)
神戸女学院大学研究所
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-01-28
タイトル
タイトル 英語ライティング指導ツール、クライテリオンのトピックの再分類 : より効果的なトピック分析のために Recategorizing ETS's Griterion Topics for More Effective Topic Analyses
タイトル
タイトル Recategorizing ETS's Griterion Topics for More Effective Topic Analyses
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 クライテリオン
キーワード
主題Scheme Other
主題 ライティング能力
キーワード
主題Scheme Other
主題 小論文トピック
キーワード
主題Scheme Other
主題 文章の種類
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.18878/00002524
ID登録タイプ JaLC
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
著者名(日) 田岡, 千明

× 田岡, 千明

WEKO 5042

田岡, 千明

ja-Kana タオカ, チアキ

Search repository
著者名(英) TAOKA, Chiaki

× TAOKA, Chiaki

WEKO 5042

en TAOKA, Chiaki

Search repository
著者所属(日)
値 神戸女学院大学共通英語教育研究センター
要旨(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 この論文では、English Testing Serviceにより開発された英語ライティング指導ツール、クライテリオンで提供されている全400以上のトピックを分析する。最終的には米国の言語教育で学年ごとに求めれれている能力を特定する目的であるが、ETSによる異なるライティング様式(主張分、説明文など)に基づいたトピック分類は、一部その分類の曖昧さのために、異なる学年に渡ってのより効果的な分析を難しくしている。それゆえ、本論文では、最初の段階として、カテゴリー分けに問題があるトピックを再分類し、より合理的な分類にする。主に説明文、情報文を別のカテゴリーに分類し直すことで、ETSの9種類の分類を6種類にまとめる。
要旨(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The paper analyzes more than four hundred topics in the Criterion service, an online writing tool developed by Educational Testing Service, in an attempt to identify what kinds of writing skills are required at what grades in the U.S. language education. The problem is that ETS’s categorization of topic contents, based on different modes of writing such as persuasive and expository, is not effective for comparative analyses of topics in different grades due to ambiguities in its methods. Thus, this paper recategorizes the topics with categorization problems as a first step toward effective analyses of the topics. The modification is conducted mainly by integrating expository essays and informative essays into other categories with the omission of the two categories and another, which reduces nine categories of ETS’s categorization to six categories.
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00085725
書誌情報 神戸女学院大学論集
en : KOBE COLLEGE STUDIES

巻 62, 号 2, p. 189-199, 発行日 2015-12-20
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 11:27:15.299352
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3