ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 論集
  2. 第68巻 (2021)
  3. 第1号

バタフィールドとモリス周辺における barbarism と simplicity の嗜好

https://doi.org/10.18878/00005748
https://doi.org/10.18878/00005748
b681f6f7-fcd9-42d3-9678-5c1746ce75f4
名前 / ファイル ライセンス アクション
202106_186-08.pdf 202106_186-08 (1.3 MB)
神戸女学院大学研究所
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-07-04
タイトル
タイトル バタフィールドとモリス周辺における barbarism と simplicity の嗜好
タイトル
タイトル The Fancy of Barbarism and Simplicity in William Butterfield and the Group of William Morris
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 ウィリアム・バタフィールド
キーワード
主題Scheme Other
主題 ウィリアム・モリス
キーワード
主題Scheme Other
主題 フィリップ・ウェッブ
キーワード
主題Scheme Other
主題 野蛮さ
キーワード
主題Scheme Other
主題 簡素
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 William Butterfield
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 William Morris
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Phillip Webb
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 barbarism
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 simplicity
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.18878/00005748
ID登録タイプ JaLC
著者 田邊, 久美子

× 田邊, 久美子

田邊, 久美子

ja-Kana タナベ, クミコ

en TANABE, Kumiko

Search repository
著者所属
値 ⼤阪医科薬科⼤学 薬学部 講師
要旨(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 1850年代にゴシックは古典主義の調和に抗い台頭した。ラスキン一派は規則を無視する北方ゴシックの荒々しさ(savageness)や放縦なカーブの法則に驚き魅了された。このような精神をフィリップ・ウェッブは「野蛮な力」として称賛し、ウィリアム・モリスも晩年に野蛮(barbarism)がもう一度世界を席巻していることを喜んでいる。彼らにとって barbarism は醜さや不調和というより新鮮な美を意味した。ウェッブは醜さ(ugliness)を好んだが、Ecclesiologist はウィリアム・バタフィールドにも同じ傾向があることを警告した。バタフィールドは古いものを失わないように細心の注意を払って、新しく修復することが美につながるという概念に反対し、ugliness や barbarism をそのまま保存しておくことが大事であると考えた。その後、モリスは反修復運動を始めた。また、バタフィールドの説教壇の簡素なデザインは、ウェッブによるモリス商会のための初期のゴシックの家具を予兆するものであり、A. W. ピュージンの簡素な家具とウェッブやモリスの初期の作品を結びつけるものとなっている。
要旨(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 In the 1850s Gothic rose against the unity of Classicism. The school of Ruskin was fascinated and surprised by the savageness and strength of unrestrained curves in northern Gothic which ignored rules. Phillip Webb called this spirit “the strength of what I’ve called barbaric” while William Morris was pleased to “think of barbarism once more flooding the world, with real feelings and passions.” Webb liked ugliness, while the Ecclesiologist warned that the architect William Butterfield had the same taste. Butterfield paid the closest attention to not losing the architectural features of earlier ages because he was against the idea that reformation created beauty and thought it was important to preserve ugliness and barbarism in original buildings. Then Morris started the “Anti-Scrape”. The simplicity of pulpits designed by Butterfield reflects the characteristics of the early Gothic furniture designed by Webb for the Morris Company, and it also connects the simple furniture of A. W. Pugin with the early works of Webb and Morris.
書誌情報 神戸女学院大学論集
en : KOBE COLLEGE STUDIES

巻 68, 号 1, p. 91-102, 発行日 2021-06-20
雑誌書誌ID
値 AN00085725
著者版フラグ
値 publisher
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 11:18:51.712897
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3